čtvrtek 3. března 2016

Automatická klimatizace v autě

Klimatizace v autě : Je lepší manuální nebo automatická ? Jak ji správně nastavit? V posledních letech se stala klimatizace prakticky standardním prvkem výbavy nových automobilů. Poloautomatická klimatizace , u níž řidič volí pouze rychlost ventilátoru, spotřebuje víc paliva než automatická. Na druhou stranu bývá při nákupu levnější.


ADAC ve svém testu měřil nárůst spotřeby se zapnutou klimatizací v octavii stojící v koloně, pak při městské padesátce a nakonec při jízdě stovkou.

Návod jak použít nejprodávanější čistič klimatizace Klima Fresh K2. Zavřeme všechny dveře a okna 2️⃣ Nastartujeme, zapneme ventilátor na nejvyšší stupeň,. AUTOMATICKA klimatizace funguje tak, ze si nastavis teplotu a. V zimě nemám problém být v autě v triku, manuální klima spolehlivě ohřeje interiér,. Nezáleží na tom, jak drahou klimatizaci v autě máte.


Zápach z klimatizace v autě je ukazatelem zanedbávání jejího čištění. Nevyčištěná klimatizace je ideálním místem pro růst bakterií a plísní. Odborníci proto doporučují aspoň dvakrát ročně klimatizaci vyčistit a vydezinfikovat.


Jinak můžou součásti klimatizace začít korodovat.

Naše informační video vám to osvětlí. Zdravím, rád bych tady trochu rozvinul téma klimatizace , a to především, zda se vyplatí investovat do automatický, nebo stačí manuální. Jelikož mám auto staré let, kde je manuální klima, určitě se její funkčnost za ty roky u nových aut zlepšila. Podle toho pak volí teplotu a intenzitu vzduchu, kterou vyfukuje, aby dosáhla přednastavené teploty uživatelem.


Někteří lidé nemají toto chování rádi. Mechanická klimatizace pouze zabezpečuje přísun studeného vzduchu. Automatická sama zajišťuje jednotnou, vámi určenou, teplotu vzduchu uvnitř auta. Teplotu v autě si mechanicky regulují cestující. Studený vzduch v autě může být přiváděn zvenčí, nebo přímo z kabiny, kde se ochlazuje prostřednictvím recirkulace.


Ne každý ji ale umí v této vlně veder správně používat. V dnešní době je klimatizace v autě samozřejmostí. V České republice se stala prvním, klimatizací vybaveným autem Škoda VOS. Poté ji získaly i Tatry.


Dnes se bez ní téměř neobejdete. Zajišťuje ochlazení vzduchu přiváděného do kabiny, ale to nemusí být vždy ideální vzhledem k velkému střídání teplot, což znamená největší riziko pro naše zdraví. Zákazník má však stále možnost spokojit se s tou základní manuální, nebo si připlatit za automatickou.


Použili jsme tedy scénář, který je typický pro řadu lidí žijících v některé z obcí u hlavního města dojíždějících autem na své pracoviště. Zajímalo nás, za jak dlouho dokáže klimatizace vychladit vůz na pokojovou teplotu, tedy na zhruba - stupňů Celsia.

Na sedadle spolujezdce, kde jsme pro jistotu umístili hned dva teploměry, bylo jen zhruba o půl stupně až stupeň více, než byla nastavená hodnota na displeji. Zatímco v letních parnech běží často klimatizace auta naplno, v zimě je její použití diskutabilní. Ti, co mají manuální verzi, klimatizaci (či přesněji její kompresor), vyřadí z činnosti prostým zmáčknutím tlačítka „econ“ nebo prostě nezmáčknou „AC“, případně ovladač se symbolem sněhové vločky.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky