Klimatizace v autě : Je lepší manuální nebo automatická? Jak ji správně nastavit? V posledních letech se stala klimatizace prakticky standardním prvkem výbavy nových automobilů. Manuální kliatizace reguluje stálou teplotu v autě.
Je třeba v první řadě vědět, jakou klimatizaci máte v autě. Podle toho se musíme ke klimatizaci chovat a správně nastavit.
V první fázi po zapnutí klimatizace se doporučuje spustit vnitřní cirkulaci vzduchu. Kompresor pak nemusí navíc ochlazovat vzduch, který nasává zvenčí, ale na práci mu zbývá jen vnitřní, postupně chladnoucí vzduch. Během jízdy s klimatizací ovšem musí zůstat zavřená okna.
Pokud máte v autě stínidla oken. Při přílišném snížení teploty v interiéru vozu oproti vnějšímu prostředí může mít klimatizace podle lékařů podíl i na postupném vývoji revma. Chladný vzduch vycházející z výdechů. Zdravím, rád bych tady trochu rozvinul téma klimatizace , a to především, zda se vyplatí investovat do automatický, nebo stačí manuální.
Jelikož mám auto staré let, kde je manuální klima, určitě se její funkčnost za ty roky u nových aut zlepšila. V zimě nemám problém být v autě v triku, manuální klima spolehlivě ohřeje interiér, navíc absolutně.
V dnešní době je klimatizace v autě samozřejmostí. V České republice se stala prvním, klimatizací vybaveným autem Škoda VOS. Poté ji získaly i Tatry. Dnes se bez ní téměř neobejdete.
Ne každý ji ale umí v této vlně veder správně používat. Ošklivých kašlů a angín z klimatizace v autech jsem viděl už opravdu hodně,“ říká ředitel jihočeské letecké záchranné služby MUDr. Platí to především pro manuální , kde nelze nastavit „cílovou“ teplotu v autě. Zajišťuje ochlazení vzduchu přiváděného do kabiny, ale to nemusí být vždy ideální vzhledem k velkému střídání teplot, což znamená největší riziko pro naše zdraví. Zápach z klimatizace v autě je ukazatelem zanedbávání jejího čištění.
Nevyčištěná klimatizace je ideálním místem pro růst bakterií a plísní. Odborníci proto doporučují aspoň dvakrát ročně klimatizaci vyčistit a vydezinfikovat. Automatická klimatizace se spíná sama, s tou problém není. Jinak můžou součásti klimatizace začít korodovat.
Zatímco v letních parnech běží často klimatizace auta naplno, v zimě je její použití diskutabilní. Ti, co mají manuální verzi, klimatizaci (či přesněji její kompresor), vyřadí z činnosti prostým zmáčknutím tlačítka „econ“ nebo prostě nezmáčknou „AC“, případně ovladač se symbolem sněhové vločky. Lepší je samozřejmě automatická.
Mezi manuálními klimatizacemi existují dost velké rozdíly, jak v samotné činnosti, tak v ovládání, které se pak může v některých ohledech blížit automatickým klimatizacím. Unikající chladivo je možné odhalit pomocí UV lampy, protože do chladiva.
Nastavovat v takovém případě u manuální klimatizace optimální kombinaci topení s klimatizací může být nepohodlné, zvláště za. Prvním rozdílem mezi nimi je cena. Za automatickou klimatizaci si vždy připlatíte. Mnohem jednodušeji se však ovládá.
AUTOMATICKA klimatizace funguje tak, ze si nastavis teplotu a. Nezáleží na tom, jak drahou klimatizaci v autě máte. Na sedadle spolujezdce, kde jsme pro jistotu umístili hned dva teploměry, bylo jen zhruba o půl stupně až stupeň více, než byla nastavená hodnota na displeji. Právě ale v lidovějších nebo i starších vozech střední třídy je v provozu manuální klimatizace. Plně automatické klimatizace spotřebovávají výrazně méně paliva než poloautomatické nebo manuální systémy.
Zatímco jednodušší systémy zatěžují agregát po celou dobu chlazení, automatická klimatizace po dosažení požadované teploty sníží odběr a chlad v autě jen udržuje. Servis a opravy autoklimatizace. Mezi nejčastější závady klimatizací v automobilech patří úniky chladícího média z okruhu klimatizace.
Snaha výrobců automobilů o maximální snížení výrobních nákladů k tomu jen přispívá.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.