Bez dehtu ale dřevoplyn rapidně ztrácel na výkonnosti, na stranu druhou dehet nedělal dobrotu při zanášení pohyblivých částí motoru. Auta vybavená generátorem na dřevoplyn přitom mohla být využívána „hybridně“, protože lehce upravený dieselový motor mohl bez větších obtíží fungovat s oběma druhy paliv. Dřevoplyn lze využívat k vaření, vytápění nebo k výrobě elektřiny. Vedle toho je možné dřevoplyn používat i pro pohon automobilů či jiných vozidel s běžným spalovacím motorem.
Do těchto vozidel pak musí být nainstalován zplyňovací generátor na zplynování biomasy. Ani přes různé vodní či mechanické pračky. Z důvodu nedostatku ropných paliv za druhé světové války se přestavovala motorová vozidla na pohon generátorovým plynem který se vyvíjel v kotli na vozidle s. Zjistíte, že auta na dřevoplyn , a dokonce s velkými vyvíječi plynu na kapotě, jezdí dodnes. Na webu najdete například stránky srbských nadšenců - jejich Yugo má spotřebu kilo dřeva na 1km - tedy 1kg na 100km. Motory přebudované na dřevoplyn měly nízký a nestálý výkon, rychle se zanášely dehtem a trpěly zvýšeným abrazívním opotřebením vlivem popílku.
Generátor dřevoplynu byl ve vozidlech velkou přítěží a vyžadoval častou ruční obsluhu velmi podobnou obsluze kamen. I při poměrně malém proběhu kilometrů musely být. Vozidlo je vybaveno souproudým zplynovačem, cyklonovým odprašovařem a vodní vypírkou plynu. Jako palivo slouží dřevní štěpka, odpad z dřevovýroby nebo špalíky. V současné době se dřevoplyn pro pohon automobilů a jiných vozidel či plavidel využívá jen v omezené míře.
V Evropě je téměř výhradně doménou různých kutilů nebo milovníků starých vozidel (veteránů). Pokud hledáte vhodnou moderní alternativu k benzinu či naftě, zvolte jízdu na LPG či CNG. Pro přestavbu na dřevoplyn se hodí zejména motory s nižším počtem otáček, obsahem válců min. K dosažení přiměřeného výkonu je nutná komprese až : 1. Válce se opatří speciálními svíčkami na provoz plynem.
Jinak auto na dřevoplyn v klasickém provedení je taky dobrý nesmysl. Ono totiž musí sebou vozit kromě motoru i vyvíječ, což není zrovna lehká záležitost, takže rapidně klesá výhodnost tohoto řešení. Mám návrh: Co takhle ropu a elektřinu z části nahradit dřevem. Tam, kde to je možné by domácnosti měly zplynovací kotle na dřevoplyn.
Ten by se hromadil v zásobnících. Plynem by se pak topilo. A nejen to - na tento plyn by mohla jezdit i auta, traktory a náklaďáky. Večer přiložíte pár polen a ráno si natankujete plnou nádrž plynu. Prodám tento historický kousek , elektrocentrála na dřevoplyn.
Zajímavá historie zařízení. K centrále jsou náhradní díly - motor 3S 1, dmychadlo a směšovací karburátor na dřevoplyn. Naposledy to byla Nejkrásnější hádanka. Dalším unikátem je nákladní auto na dřevoplyn ze čtyřicátých let.
I tento válečný kousek je stále pojízdný. V muzeu uvidíte aut, která jsou stará přes let. Zámeckých, hraběcích, selských, vojenských i pohřebních kočárů a bryček vlastní sběratel na třicet.
Aukro Auto -moto Příslušenství k veteránům Ostatní. Nabídka už bohužel skončila, ale níže jsme. Jednou z nejůspěšnějších alternativ, byl pohon na dřevoplyn. Tento typ pohonu se rozšířil především v Dánsku.
Téměř celá civilní doprava zde buď. Nabízíme nové i ojeté vozy všech druhů: osobní auta, terénní auta, užitkové vozy, nákladní. Find your next used car on AutoScout24.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.