středa 12. dubna 2017

Tyristorová regulace

Tyristorová (pulzní) regulace výkonu je ovládání elektrického výkonu ve stejnosměrném obvodu měničem s tyristory. V Československu začala být používána od 70. Tyristorová regulace výkonu je ovládání elektrického výkonu ve stejnosměrném obvodu měničem s tyristory. Dále ji používají tramvaje T6A KT8Da některé tramvaje T3. Schéma zapojení: Kliknutím na náhled se zobrazí v plné velikosti.


Od doby, co se dá z Číny „cokoliv“ objednat za vyloženě nízkou cenu nemá moc smysl některé věci vyrábět.

Znáte jistě vypínače s kolečkem, kterým se může měnit intenzita světla spínané žárovky, vrtačky s regulací otáček, slyšeli jste o tom, že v tramvajích a elektrických lokomotivách se používá tyristorová regulace výkonu, že existují oblouková svářecí zařízení s tyristorovou regulací apod. Tyristorová nabíjačka s charakteristikou U To teda znamená, že nabíjačka je sčasti inteligentná a hodnota, ktorá je pre ňu dôležitá je hodnota konečného stavu nabíjania. Jednoduchá triaková regulace.


Tuhle věc jsem potřeboval k mému druhému VTTC, pro regulaci výkonu MOTů. Dost mi vadil proudový náraz a tlumivky jsem používat nechtěl. Tento typ zapojení regulace je poměrně rozšířený, i když není 1 dokonalý.


Triak propouští napětí až od cca 1V, do 2V. How to make SLIDING GUIDE for TABLE SAW ️ SLIDER⬅️ EXACT Cuts #128512; - Duration: 14:30.

Obecné dogma říká, že regulace svářecího trafa v primáru není moc. Fázová tyristorová regulace vykuchaná z vysavače o výkonu 500W, takže není co popisovat. Fázová triaková regulace vhodné i pro indukční zátěže, regulaci motorků, osvětlení, topení. Vyzkoušenej mám hlavně Altivar, je vcelku spolehlivej. Jakékoli řízení skluzem nestojí za nic, otáčky jsou hodně závislé na zatížení, motor je měkký, i když se to dříve používalo, hlavně při řízení ventilátorů- přepínáním odboček transformátoru, později tyristorová regulace.


Zkratem mezi anodou (A) a katodou (K). Tyristorový regulátor napětí jezařízení určené k regulaci rychlosti motoru. Tato metoda řízení motoru se nazývá fázové řízení a je podmnožinou regulace amplitudy. Popravdě, zatím jsem průběh nepochopil, ale funguje to a našel jsem několik grafů průběhu, které podle mě vypadají dost podobně, jestli ne, tak jsem otevřen diskuzi Určitě se na tom podílí předřazená tlumivka na výstupu mezi regulátor a motor.


Stejnosměrný motor, velikosti neobvyklé, ale regulace funguje stejně, nezáleží tolik na výkonu. Vyroben byl jako jeden z posledních. Přidávám schéma a prosím o připomínky. Chtěl jsem si jej nasimulovat, ale v multisim je jen dražší regulace fázového napětí a moc mi to tam s těmi osciloskopy nejde.


DPS vypadá takto: Ty svorkovnice jsou tam z důvodu prodloužení vývodu tyristoru a trimru na chlazení a na ovládací panel. Pod rezistorem Rje drátová. Ventil je mechanické zařízení regulující průtok tekutin (plynů, kapalin, zkapalněných tuhých látek, kalů atd.) v potrubí.


Jde například o regulaci svitu žárovek, vrtačky s regulací otáček, svářečky, moderní tramvaje nebo elektrické lokomotivy.

Mikroprocesorová výkonová jednotka zobrazuje všechny parametry na podsvíceném displeji a ovládá se pomocí tlačítek na přední straně. Ten regulátor se mi nezdá. Myslím, že vhodnější by byla tyristorová regulace. Pokud mé znalosti sahají, tak k bezztrátové regulaci komutátorového ss motoru (mj. motor stěračů) je tyristorový, popř.


Dá se říci, že tyto způsoby regulace jsou vyhovující a není důvod pro konstrukci triakového regulátoru. Jiná by byla situace v případě, že by někdo konstruoval svářecí transformátor domácí výroby s jediným primárním vinutím a pevným jádrem. V tomto případě, je triakový regulátor snad jediným řešením.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky